Sned rygg?

• 4 inlägg, 4 röster
  • Senaste svar från Rebecca2010
  1. Marie
    Medlem

Hej,
    Tränar mycket men lite orolig för att jag gör något fel. Får ont i ena sidan av ryggen i några dagar efter jag tränat ryggen. Mest mitt på mellan skulderbladen, men bara på högersida. Tänkt på detta och tränar verkligen med rak rygg, men kan det vara att rygggen är sned i sig ? Någon som varit med om något liknande ?

M

Skapat för 2 år sedan #
  2. sofia
    Medlem

Du kan enkelt kolla detta om du går till en kiropraktor som kollar ryggen på olika sätt. Då får du reda på om den är sned och också hjälp med att justera. De flesta människor är sneda i ryggen

Jag provade det efter att ha fått jätteont efter ett antal löprundor och det hjälpte verkligen.

Skapat för 2 år sedan #
  3. svardirekt
    Medlem

Jag hade "sned rygg" när jag var mindre vilket gjorde så att benen liksom blev olika långa. Detta "trollade" dock en duktig kiropraktor bort på något sätt. Vet inte hur han gjorde men bra blev det.

Finns många bra ryggövningar man kan köra också för att mjuka upp ryggen.

Skapat för 2 år sedan #
  4. Rebecca2010
    Medlem

Jag skulle nog föreslå att gå till en välutbildad kinesisk läkare som kan akupunktur. Jag har länge haft problem med ryggen och gått till kiropraktor som har knäckt rätt det, problemet är att det kan bli "löst" i ryggen och sen hoppa tillbaka gång på gång. Min kinesiska läkare gav mig tabletter för njurarna och sen dess har jag inte haft ont i nedre delen av ryggen. Det kan alltså finnas andra orsaker till smärta i ryggen.

Skapat för 2 år sedan #

Svara

Du måste logga in för att kunna skriva.