Spinal Stenos!

• 4 inlägg, 4 röster
  • Senaste svar från nazzim

Etiketter:

1. Torben
    Medlem

Har spinal stenos på nivå L4 och skall ev. opereras Har någon opereats för detta (är lite orolig för detta!

Skapat för 1 år sedan #
  2. henryka
    Medlem

Hej jag fick samma diagnos för 2års sedan vet inte om operation är så bra min läkare inte rekomenderar ,detta är på nivå L5 har problem hela tiden är sjukskriven och dom testar mig på olika sätt
    va gör dom med dig arbetar du hur klara du detta.?Du få läsa lite om spinal stenos på intern.

Skapat för 1 år sedan #
  3. Farmor HB
    Medlem

fick äntligen veta vad jag lider av, verkligen lider,,,,efter MR fick jag vet att det var Spinal Stenos mellan kotorna 1 till 5
    tycker att 10% chans att operationen misslyckas är litet.
    Min läkare sa att man behöver inte oroa sig, det är inte så kompliserat operation. Har gått hos sjukgymnasten som verkligen är duktig i 2 år och det har inte hjälpt mig.
    Så jag väntar på min operation. Så här vill jag inte ha det, det gör så himla ont konstant, inte i ryggen men mina ben, hela andra benet domnar och värker ända under fötterna och den andra till knäet. Ibland känner man golvet under ibland inte och då ramlar jag, körde bil härom dan, plötsligt domnade foten och gasenpedalen skrek högt;-) kände inte hur jag tryckte på den,
    så bil är inte bra köra just nu,,,,
    henryka, jag tycker synd om dig, som måste gå genom alla frågor och tester, dom låter ju inte folk vara sjuka, uch:-(
    Själv är jag sjukpensionär,,,,,,lycka till me er,,,,hoppas ni får hjälp

Skapat för 1 år sedan #
  4. nazzim
    Medlem

Hejsan,

Har sedan en tid märkt att min bröstrygg buktar ut lite onormalt mycket, undrar nu hur detta kan komma sig. Har ingen smärta med det känns lite obekvämt när man känner med handen hur några bröstkotar buktar ut mera än andra. Hoppas på svar.
    Nazzim ( pensionäör)

Skapat för 12 månader sedan #

Svara

Du måste logga in för att kunna skriva.