Varning! Smärtstillande kan ge dig magproblem!

• 1 inlägg, 1 röst

Etiketter:

Inga etiketter ännu.

1. Erik
    Medlem

Jag har under ett och ett halvt år tagit citodon pga ryggsmärta.Jag har bara tagit i snitt en om dagen på kvällen efter jobb för att kunna slappna av pga smärtan i ryggen.
    Detta misstänker jag har "sövt "min mage eftersom denna medicin är avslappnande på glatta muskler och kan påverka syn och tarmens motorik.Detta i sig gör att utdrivningen av avföring rubbas och att bakterierna i magen får större chans att växa till sig.
    Jag har fått tarminfektion två gånger så tjocktarmen svullnat och jag fått diaré och svåra magsmärtor.Min läkare har inte kommit på detta utan det har jag själv gjort efter många försök att bli av med magsmärtorna.Havregrynsgröt har hjälpt enormt i min rehabilitering och nu äter jag det ett par gånger i veckan för att hjälpa magens slemhinna att hålla schack på olika angripande bakterier.
    Nu har jag fått penicilin för infektionen och känner mig genast bättre!
    De smärtstillande har jag slutat med helt och tar hellre ett glas vin till kvällsmaten för att dämpa smärtan.Vin är ju något till och med läkare rekommenderar i måttliga doser...

Därför vill jag varna alla och tipsa de som har magproblem att vara restriktiva med smärtstillande tabletter!

Skapat för 1 år sedan #

Svara

Du måste logga in för att kunna skriva.